Bemutattuk központunk Digitális alkotóműhely foglalkozását.
Melyek a 21. századi munkahely legfontosabb ismérvei? Hogyan alakítható ki olyan tanulási környezet, amely ezeket a jellemzőket leginkább tükrözi? Mely kompetenciaterületek fejlesztését érdemes beépíteni az adott foglalkozás-sorozatba? Mivel mérhető a program hatékonysága? Milyen fejlesztési irányok lehetségesek? – többek között ezen kérdések mentén mutattuk be a Piarista Kilátó Központ Digitális alkotóműhely foglalkozását a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek IV. Szakmai Találkozóján. Az online térben megrendezett konferencián Elter András, központunk tehetséggondozás és digitális kompetencia fejlesztési munkacsoportjának szakmai koordinátora Tehetség, sajátos nevelési igény, 21. századi munkakörnyezet Programfejlesztés a Piarista Kilátó Központban című előadásában részletesen bemutatta a Kilátó felső tagozatos és középiskolás fiatalokat megszólító, saját fejlesztésű programját. A programfejlesztés célja egy olyan tanulási környezet kialakítása, amely legjobban modellezi az átalakuló 21. századi munkakörnyezetet, a „jövő munkahelyét”. A fejlesztők a program, illetve egyes elemeinek eredményességét számos mérőeszközzel vizsgálták a hatékony továbbfejlesztés érdekében. A vizsgálat külön is kitért a sajátos nevelési igényű, a tehetséges és a kettős különlegességű tanulók körében megragadható változásokra.
A Nemzeti Tehetség Program NTP-INNOV-22-0135 azonosítószámú pályázat, valamint a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával harmincnégy fiatal részvételével valósulhat meg 2022. július 1. és 2023. június 30. között tehetséggondozó Digitális alkotóműhely foglalkozás-sorozatunk.