Az idei esemény résztvevői arra keresték a választ, hogyan állítható az oktatás a társadalmi jóllét szolgálatába, illetve melyek a nevelés aktuálisan legfontosabb kihívásai.
A divergens gondolkodás alakulása egy nyolcosztályos gimnázium 6–8. évfolyamán címmel tartott előadást a Piarista Kilátó Központ munkatársa, Elter András az idei Országos Neveléstudományi Konferencián. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság huszonnegyedik, ezúttal a Debreceni Egyetemmel közösen megrendezett konferenciája fókuszában két téma szerepelt: Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. A szervezők szerint a 2024-es rendezvény célja az volt, hogy lehetőséget kínáljon a neveléstudományi kutatóknak, illetve a határtudományok irányából érkező szakembereknek arra, hogy reflektáljanak korunk változásaira, megvitassák a lehetséges beavatkozások irányait, és olyan jó gyakorlatokat mutassanak be, amelyek az életminőség magasabb szintjének eléréséhez járulhatnak hozzá. Munkatársunk előadásában egy több képzési formát és települést érintő, a kreativitásra és más képességekre irányuló vizsgálat első eredményeit mutatta be; egy váci nyolcosztályos gimnázium 6. évfolyamán felvett és két év múlva megismételt kreativitásmérés eredményeit tette közzé. A vizsgálat meggyőzően támasztja alá, hogy a tanulók divergens gondolkodása nem csak önmagukhoz képest, de magyarországi kortársaikat meghaladó mértékben fejlődött. A Piarista Kilátó Központban megvalósult kutatás az iskolai tehetségazonosítási folyamatok fejlesztéséhez kíván hozzájárulni. A konferencia absztraktkötete elérhető a linkre kattintva.