Fogalomtár

    • Egyenlő esélyű hozzáférés
    • Egyetemes tervezés
      Egyetemes tervezésen a termékek, a környezet, a programok és szolgáltatások oly módon történő tervezését értjük, hogy azok minden ember számára a lehető legnagyobb mértékben hozzáférhetőek legyenek: adaptálás, vagy speciális tervezés szükségessége nélkül. Az egyetemes tervezés nem zárhatja ki a fogyatékossággal élő személyek csoportjai számára szükséges támogató-segítő eszközök és technológiák indokolt esetben történő használatát. (ENSZ Egyezmény 2. cikk)
    • Inklúzió
      Az UNESCO (Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete) meghatározásában az inklúzió „egy dinamikus szemlélet, mely képes a tanulók sokszínűségéből fakadó eltérő nevelési igényekre pozitívan reagálni. Továbbá egy inkluzív közösség az egyéni különbözőségekre, mint a tanulási folyamat mélyítését és gazdagodását elősegítő lehetőségként tekint.”

Jogszabályok

Kiadványok

  • Kiadványok az Európai Ügynökség a Sajátos Nevelési Igényű Tanulók Oktatásának Fejlesztéséért
    A kiadványok megtekintése
  • Mohai Katalin – Perlusz Andrea: Útmutató az integrált és inkluzív oktatáshoz a többségi pedagógus számára
    Az Útmutató megtekintése
  • Perlusz Andrea – Mohai Katalin: Hogyan igazodhatunk jól tanulóink eltérő sajátosságaihoz? Útmutató a személyre szabott nevelést-oktatást folytató többségi iskolák pedagógusai számára
    Az Útmutató megtekintése
  • Horváth Péter László: Egyenlő eséllyel hozzáférhető információ

Weboldalak


Vissza az Inkluzív nevelés a szakképzésben oldalra