Fogalomtár
-
- Egyenlő esélyű hozzáférés
- Egyetemes tervezés
Egyetemes tervezésen a termékek, a környezet, a programok és szolgáltatások oly módon történő tervezését értjük, hogy azok minden ember számára a lehető legnagyobb mértékben hozzáférhetőek legyenek: adaptálás, vagy speciális tervezés szükségessége nélkül. Az egyetemes tervezés nem zárhatja ki a fogyatékossággal élő személyek csoportjai számára szükséges támogató-segítő eszközök és technológiák indokolt esetben történő használatát. (ENSZ Egyezmény 2. cikk)
- Inklúzió
Az UNESCO (Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete) meghatározásában az inklúzió „egy dinamikus szemlélet, mely képes a tanulók sokszínűségéből fakadó eltérő nevelési igényekre pozitívan reagálni. Továbbá egy inkluzív közösség az egyéni különbözőségekre, mint a tanulási folyamat mélyítését és gazdagodását elősegítő lehetőségként tekint.”
Jogszabályok
Kiadványok
- Kiadványok az Európai Ügynökség a Sajátos Nevelési Igényű Tanulók Oktatásának Fejlesztéséért
A kiadványok megtekintése
- Mohai Katalin – Perlusz Andrea: Útmutató az integrált és inkluzív oktatáshoz a többségi pedagógus számára
Az Útmutató megtekintése
- Perlusz Andrea – Mohai Katalin: Hogyan igazodhatunk jól tanulóink eltérő sajátosságaihoz? Útmutató a személyre szabott nevelést-oktatást folytató többségi iskolák pedagógusai számára
Az Útmutató megtekintése
- Horváth Péter László: Egyenlő eséllyel hozzáférhető információ
Weboldalak
Vissza az Inkluzív nevelés a szakképzésben oldalra